გმირები ჩვენს გარშემო
2016 წლის 30 მარტიდან 26 აპრილის ჩათვლით გავიარე ინტელის კურსი პროექტებით საწავლება. ტრენინგი მოიცავდა 9 დღეს და 36 სამუშაო საათს. ტრენინგი,რომელსაც ატარებდა ტრენერი ავთანდილ ცნობილაძე შედგებოდა. ტრენინგი შედგებოდა 8 მოდულისაგან. თოთოეული დღე მეტად საინტერესო და ნაყოფიერი იყო ჩემთვის.
ტრენინგის პირველი დღე იყო უფრო ინფორმაციული, გავხსენით ჩვენთვის საჭირო საქაღალდეები, სადაც მოგვიანებით როგორც ტრენერმა გვითხრა თავი უნდა მოგვეყარა საინტერესო და საჭირო მასალებისათვის. ნამდვილად შთამბეჭდავი იყო ინტელის ვებგვერდის გაცნობა, სადაც თავმოყრილია მრავალფეროვანი რესურსები და ინფორმაციები, რომელიც თავისუფლად შეიძლება გამოიყენოს და მოირგოს თითოეულმა მასწავლებელმა.
შემდეგ დღეს კი უკვე გავეცანით და ვისაუბრეთ თუ რა არის 21 საუკუნის უნარ-ჩვევები, რომელსაც თითოეული მოსწავლე სასურველია რომ ფლობდეს. ასევე ვისაუბრეთ, თუ რამდენად საინტერესო და მნიშვნელოვანია პროექტზე დაფუძნებული სწავლება, თითოეულ მასწავლებელს დაგვევალა მოგვეფიქრებინა პროექტი და ამასთან დაკავშირებით მოგვემზადებინა პუბლიკაცია, ბუკლეტის ან გაზეთის სახით. საკითხზე ჩამოყალიბების სემდეგ, შევარჩიეთ სხვადასხვა დიზაინი ბუკლეტისათვის თუ გაზეთისათვის, შევავსეთ ისინი საჭირო ინფორმაციითა თუ ფოტოებით. ასევე ეროვნული სასწავლო გეგმიდან ჩემს პროექტს შევუსაბამე ინდიკატორები, რომელიც ჩავწერე პროექტის გეგმის შაბლონში.
ჩემთვის ასევე საინტერესო აღმოჩნდა საკითხი, რომელიც ეხებოდა მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებს. ის რომ საკვანძო კითხვები არსებობს სამი ტიპის ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი. ზოგადი კითხვები- ღია კითხვებია, რომლებიც რომელიც ვრცელია და მოსწავლეს ეხმარება საკითხისადმი მათი დამოკიდებულების დანახვაში, თუ რას ფიქრობს ის კონკრეტულ თემასთან მიმართებაში ზოგადად.თემატური კითხვები- უშუალოდ უკავშირდება პროექტს და გვეხმარება ზოგად კითხვებზე პასუხების მოძიებაში. ისინი ღია ტიპის კითხვებია და ემსახურება მოსწავლეს კონკრეტული თემის ძირითადი ცნებების გაგებასა და გაანალიზებაში. შინაარსობრივი კითხვები- ფაქტებზე დაფუძნებულიკონკრეტული კითხვებია, რომელთაც კონკრეტული პასუხები გააჩნიათ. როგორც წესი, შინაარსობრივი კითხვები მოიცავს განსაზღვრებების დაზუსტებას, ფაქტების გახსენებას, მოვლენის იდენტიფიცირებას. შინაარსობრივიკითხვები ეხმარება მოსწავლეებს ზოგად და თემატურ კითხვებზე პასუხის გაცემაში.ძალიან პროდუქტიული იყო შეფასების რუბრიკებზე და სქემებზე მუშაობა. რადგან ეს ის საკითხებია რომელიც მასწავლებლის ძირითადი დამხმარეა. ვისაუბრეთ შეფასების სხვადასხვა მეთოდებზე და განვიხილეთ შეფასების ხუთი სტრატეგია, საიდანაც შევერჩიეთ ჩვენი პროექტისათვის ყველაზე მორგებული მეთოდები და ინსტრუმენტები და შევიტანეთ პროექტის შაბლონში.ასევე საინტერესო იყო Google Drive-ის ფუნქციების და მისი დადებითი მხარეების გაცნობა, რომელიც რეალურადაა შესაძლებელი ამ პროგრამის საშუალებით. მაგალითად როგორიცაა მასალების გაზიარება, კონკრეტული რჩევების თუ უკუკავშირის მიცემა კომენტრის გრაფაში. ამ პროგრამის საშუალებით გავაზიარეთ ჩვენი პროექტის საპრეზენტაციო მასალა ტრენერთან და ჯგუფის სხვა წევრებთან ერთად. მოსწავლეთა საჭიროების განსასაზღვრად გავაკეთეთ ონლაინ ტესტები ამავე პროგრამაში, გავუზირეთ ჯგუფის სხვა წევრებს, რათა კარგად დაგვენახა პროგრამის არსი. ჩემთვის ონლაინ ტესტებზე მუშაობა იყო საინტერესო სიახლე, რომელსაც ვფიქრობ მომავალში მიზნობრივად გამოვიყენებ. ტრენინგის განმავლობაში განვიხილეთ მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომები და მისთვის გავაკეთეთ ჩვენი ჩეკლისტი. პროექტის ბოლოს კიდევ ერთხელ გავიარეთ პროექტის შაბლონი, შევავსეთ ყველა ის გრაფა რომელიც სრულყოფას საჭიროებდა. დავრწმუნდით, რომ პროექტისათვის საჭირო ყველა მასალა ავტვირთეთ Google Drive-ზე, და ბოლოს მოვახდინეთ ბლოგის შექმნა და მასზე მასალების განთავსება.ინტელის ეს ტრენინგი იყო ძალიან ნაყოფიერი, დატვირთული ბევრი საჭირო და საინტრესო მასალებით, ინფორმაციებით, რესურსებით. იყო ასევე პროდუქტიული და რაც მთავარია პრაქტიკაში გამოყენებადი.
ტრენინგის პირველი დღე იყო უფრო ინფორმაციული, გავხსენით ჩვენთვის საჭირო საქაღალდეები, სადაც მოგვიანებით როგორც ტრენერმა გვითხრა თავი უნდა მოგვეყარა საინტერესო და საჭირო მასალებისათვის. ნამდვილად შთამბეჭდავი იყო ინტელის ვებგვერდის გაცნობა, სადაც თავმოყრილია მრავალფეროვანი რესურსები და ინფორმაციები, რომელიც თავისუფლად შეიძლება გამოიყენოს და მოირგოს თითოეულმა მასწავლებელმა.
შემდეგ დღეს კი უკვე გავეცანით და ვისაუბრეთ თუ რა არის 21 საუკუნის უნარ-ჩვევები, რომელსაც თითოეული მოსწავლე სასურველია რომ ფლობდეს. ასევე ვისაუბრეთ, თუ რამდენად საინტერესო და მნიშვნელოვანია პროექტზე დაფუძნებული სწავლება, თითოეულ მასწავლებელს დაგვევალა მოგვეფიქრებინა პროექტი და ამასთან დაკავშირებით მოგვემზადებინა პუბლიკაცია, ბუკლეტის ან გაზეთის სახით. საკითხზე ჩამოყალიბების სემდეგ, შევარჩიეთ სხვადასხვა დიზაინი ბუკლეტისათვის თუ გაზეთისათვის, შევავსეთ ისინი საჭირო ინფორმაციითა თუ ფოტოებით. ასევე ეროვნული სასწავლო გეგმიდან ჩემს პროექტს შევუსაბამე ინდიკატორები, რომელიც ჩავწერე პროექტის გეგმის შაბლონში.
ჩემთვის ასევე საინტერესო აღმოჩნდა საკითხი, რომელიც ეხებოდა მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებს. ის რომ საკვანძო კითხვები არსებობს სამი ტიპის ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი. ზოგადი კითხვები- ღია კითხვებია, რომლებიც რომელიც ვრცელია და მოსწავლეს ეხმარება საკითხისადმი მათი დამოკიდებულების დანახვაში, თუ რას ფიქრობს ის კონკრეტულ თემასთან მიმართებაში ზოგადად.თემატური კითხვები- უშუალოდ უკავშირდება პროექტს და გვეხმარება ზოგად კითხვებზე პასუხების მოძიებაში. ისინი ღია ტიპის კითხვებია და ემსახურება მოსწავლეს კონკრეტული თემის ძირითადი ცნებების გაგებასა და გაანალიზებაში. შინაარსობრივი კითხვები- ფაქტებზე დაფუძნებულიკონკრეტული კითხვებია, რომელთაც კონკრეტული პასუხები გააჩნიათ. როგორც წესი, შინაარსობრივი კითხვები მოიცავს განსაზღვრებების დაზუსტებას, ფაქტების გახსენებას, მოვლენის იდენტიფიცირებას. შინაარსობრივიკითხვები ეხმარება მოსწავლეებს ზოგად და თემატურ კითხვებზე პასუხის გაცემაში.ძალიან პროდუქტიული იყო შეფასების რუბრიკებზე და სქემებზე მუშაობა. რადგან ეს ის საკითხებია რომელიც მასწავლებლის ძირითადი დამხმარეა. ვისაუბრეთ შეფასების სხვადასხვა მეთოდებზე და განვიხილეთ შეფასების ხუთი სტრატეგია, საიდანაც შევერჩიეთ ჩვენი პროექტისათვის ყველაზე მორგებული მეთოდები და ინსტრუმენტები და შევიტანეთ პროექტის შაბლონში.ასევე საინტერესო იყო Google Drive-ის ფუნქციების და მისი დადებითი მხარეების გაცნობა, რომელიც რეალურადაა შესაძლებელი ამ პროგრამის საშუალებით. მაგალითად როგორიცაა მასალების გაზიარება, კონკრეტული რჩევების თუ უკუკავშირის მიცემა კომენტრის გრაფაში. ამ პროგრამის საშუალებით გავაზიარეთ ჩვენი პროექტის საპრეზენტაციო მასალა ტრენერთან და ჯგუფის სხვა წევრებთან ერთად. მოსწავლეთა საჭიროების განსასაზღვრად გავაკეთეთ ონლაინ ტესტები ამავე პროგრამაში, გავუზირეთ ჯგუფის სხვა წევრებს, რათა კარგად დაგვენახა პროგრამის არსი. ჩემთვის ონლაინ ტესტებზე მუშაობა იყო საინტერესო სიახლე, რომელსაც ვფიქრობ მომავალში მიზნობრივად გამოვიყენებ. ტრენინგის განმავლობაში განვიხილეთ მოსწავლის სავარაუდო ნაშრომები და მისთვის გავაკეთეთ ჩვენი ჩეკლისტი. პროექტის ბოლოს კიდევ ერთხელ გავიარეთ პროექტის შაბლონი, შევავსეთ ყველა ის გრაფა რომელიც სრულყოფას საჭიროებდა. დავრწმუნდით, რომ პროექტისათვის საჭირო ყველა მასალა ავტვირთეთ Google Drive-ზე, და ბოლოს მოვახდინეთ ბლოგის შექმნა და მასზე მასალების განთავსება.ინტელის ეს ტრენინგი იყო ძალიან ნაყოფიერი, დატვირთული ბევრი საჭირო და საინტრესო მასალებით, ინფორმაციებით, რესურსებით. იყო ასევე პროდუქტიული და რაც მთავარია პრაქტიკაში გამოყენებადი.
No comments:
Post a Comment